środa, 6 maja 2015

Suplementy "na odchudzanie". Brać czy nie brać?

Ostatnio dostaję dość dużo zapytań o preparaty i suplementy wspomagające odchudzanie. Brać je czy nie brać? Czy to w ogóle działa i ma sens? 

Na rynku istnieje ogromna ilość preparatów, których zadaniem wspomaganie procesów prowadzących do pozbycia się tkanki tłuszczowej. Każdy suplement ma własnie takie zadanie: wspomagać proces. Jaki rodzaj preparatu by to nie był - tabletka, kapsułka, płyn - ma wspierać wszystkie działania które podejmujemy w procesie odchudzania.

ZAWSZE głównym bodźcem w odchudzaniu będzie dieta z deficytem kalorycznym oraz aktywność fizyczna. Bez tego ani rusz! Suplementów używajmy jako "pomocników". 

tabletki na odchudzanie,suplementy na schudnięcie, pigułki odchudzające, kapsułki odchudzające, suplementy wspierające odchudzanie, spalacze tłuszczu, najlepsze suplementy na schudniecie


W skład "spalaczy tłuszczu" wchodzą składniki, które jesteśmy w stanie na co dzień pobierać z pożywienia. Ich właściwości uruchamiają mechanizmy wspierające proces spalania tkanki tłuszczowej. Wpływają na termogenezę, dodają energii itp. Są to np.
- kofeina,
- wyciąg z czerwonej pomarańczy,
- yerba mate,
- czerwony pieprz,
- kapsaicyna (chilli),
- zielona herbata,
- l-karnityna,
itp.

Spożywanie produktów, które zawierają wymienione wyżej składniki, wpłynie usprawniająco na procesy spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli jednak w diecie nie używamy tego typu produktów, przyjmowanie suplementów jest jak najbardziej OK. 

Nie przypisujmy jednak spalaczom nadmiernej funkcji i mocy. Dieta i trening to święta podstawa odchudzania. Suplementy są wsparciem, które warto stosować jako pomoc, a nie główny punkt odchudzania.

Ja sama stosuję tego typu preparaty. Jednakże nie przy każdej redukcji ich używam. Korzystam z nich przy dużej ilości obowiązków, aby dodać sobie mocy na treningi (jeśli takiej brak). Przyjmuje je ewentualnie pod koniec redukcji aby dać organizmowi dodatkowy bodziec rzeźbienia.
Oto kilka preparatów, z których korzystałam:

tabletki na odchudzanie,suplementy na schudnięcie, pigułki odchudzające, kapsułki odchudzające, suplementy wspierające odchudzanie, spalacze tłuszczu, najlepsze suplementy na schudniecie


tabletki na odchudzanie,suplementy na schudnięcie, pigułki odchudzające, kapsułki odchudzające, suplementy wspierające odchudzanie, spalacze tłuszczu, najlepsze suplementy na schudniecie


tabletki na odchudzanie,suplementy na schudnięcie, pigułki odchudzające, kapsułki odchudzające, suplementy wspierające odchudzanie, spalacze tłuszczu, najlepsze suplementy na schudniecie


Trenując przez kilkanaście lat korzystałam z różnych preparatów. Niektóre działają mocniej, inne słabiej. Przy zachowaniu diety z deficytem kalorii i odpowiedniej ilości ruchu, podkręcają formę o kilka procent. Takie jest moje doświadczenie z tego typu produktami. Jeśli masz jakieś wątpliwości czy coś kupić czy nie napisz do mnie śmiało, chętnie podzielę się opinią. 

Dobry wpis? Wciśnij lajka, udostępnij - wielkie DZIĘKI :)

6 komentarzy:

  1. ja żadnych suplementów spalających nigdy nie brałam, ale białko po treningu zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie potrzebowałam wspomagać się spalaczami, ale też nie musiałam definiować swoich mięśni i po prostu delikatnie zarysowana sylwetka mi wystarczała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. na dobrą sprawę to już od nas zależy czy potrzebujemy takich suplementów aby się odchudzić. Ja w aptece https://apteline.pl/ zamawiam suplementy, które używam aby moje ciało oraz organizm czuły się lepiej. Zresztą każdy z nas jest inny i zarazem potrzebuje czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz. Tu liczy się Twoje zdanie.