poniedziałek, 14 stycznia 2019

Motywacja do ćwiczeń, do zmiany życia. Jak znaleźć motywację?

Motywacja czym jest i dlaczego bez niej nawet najmniejsza aktywność nie istnieje?


Motyw.
To podstawowa część całej sprawy. Czyli po co mi to? Co mi to da? Czy rzeczywiście ja tego chcę? Czy to czego chcę jest naprawdę moje? Czy chcę tego bo inni tego chcą? Czy chcę tego bo czuję presję z zewnątrz (otoczenie, znajomi, nieznajomi)? Gdy na te pytania uzyskasz odpowiedź i staniesz w obliczu prawdy - swojej prawdy - będziesz w stanie podjąć akcję. Wyobrażenie, jakbyś już to osiągnął, wprowadza nasz umysł w stan zwycięstwa. Bo wszystko co jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, jesteśmy w stanie stworzyć. W najmłodszych latach dzieciństwa to ciekawość jest motywem aby podnieść tyłek i sprawdzić co bulgocze w garnku, co świeci się za drzwiami?  Motyw to Twój cel, coś co chcesz osiągnąć. Coś co sprawi, że będziesz czuć się lepiej, gdy osiągniesz to co zamierzasz. Z doświadczenia wiem, że już podjęcie działania, czyli sama droga do celu bywa celem. Jednak wiemy to zazwyczaj po jej przebyciu.
Także czas na pierwszy krok.

Akcja.
Podjęcie działania. Z tym bywa najciężej. Znasz na pewno stwierdzenie : "zacznę od jutra" i to jutro nie nadchodzi nigdy. Wszystko co odciąga Cię od podjęcia działania to Twoja głowa. Wymówki aby nic nie zmieniać. Ma to swoje uzasadnienie w naszej "dzikiej naturze". Już wyjaśniam o co chodzi. Pierwotnie człowiek musiał zadbać o swoje życie, zdobyć pożywienie, schronienie i już. Skoro żył to nie marnował energii na to co zbędne. Była mu potrzebna do zdobycia kolejnej porcji pożywienia, czy zabicia wrogiej jednostki. W naszych głowach również działa ten system. Skoro żyję, mam co jeść, nie jest mi zimno itd. to... jest dobrze, nic więcej nie muszę. Po co mam tracić energię. 

Otoczenie się zmieniło i już nie musimy biegać za bizonem, lodówka jest pełna i na głowę nic nam nie leci. Stąd o podjęcie działania jest już dużo trudniej. Wtedy własnie przywołaj w głowie odpowiedź na pytanie po co to chcesz zrobić oraz wyobrażenie jak się czujesz gdy już to masz. Wykonaj pierwszy krok, po prostu. Gdy chodziłam biegać o 5.30 nie raz, nie chciało mi się wstawać tak wcześnie. Gdy tylko pomyślałam jaka faza czeka mnie po wszystkim , śmigałam półśpiąca do lasu :D Dodam, że bieganie nie było moją ulubioną aktywnością.


Schematyczność. Utrzymanie motywacji.
Jesteśmy tak skonstruowani, że działamy schematycznie. Przyzwyczajamy się do pewnych zachowań, stanów i z występowania wielu nie zdajemy sobie sprawy. Otóż gdy jakąś czynność powielamy z pewną częstotliwością staje się to u nas nawykowe. Dla naszego umysłu to znak aby zepchnąć takie działanie do podświadomości i działać na autopilocie. Znasz to: wstajesz rano, zakładasz kapcie, myjesz zęby i cały rytuał jest dla Ciebie praktycznie nie zauważalny w swoich szczegółach. Robisz to codziennie każdego dnia i mózg "nie każe" Ci wszystkiego dokładnie ogarniać - po prostu dzieje się. Jeśli zauważysz w swoim życiu schematyczne zachowania, które niekoniecznie działają dla Ciebie na plus np. zjadasz obiad i nawykowo kładziesz się przed monitorem. A gdybyś zjadł i w ogóle go nie włączał? Zmiana. Jeden raz, drugi, trzeci, dziesiąty zachowasz się inaczej niż zwykle, głowa się obudzi. Podeśle Ci pomysł, ej wcześniej było dobrze, czemu się nie kładziesz. Nasza pierwotna natura da o sobie znać. Tę funkcję możemy świetnie wykorzystać do zaprogramowania się na nowo. Do wgrania w siebie nowego schematu. Musisz być świadomy, tego co robisz i przywoływać w głowie wyobrażenie o osiągniętym już celu. Doświadcz tego jak się czujesz i ruszaj dalej. 



Moi podopieczni mają mnie podczas treningów jako motywatora. Sami nie założyliby tyle ciężaru (ok bezpieczeństwo ale i wysiłek), nie zrobiliby tyle powtórzeń itd. Jesteśmy w kontakcie, gdy marudzą, nie chce im się itd. uruchamiam tyle ile mam sił, żeby ruszyć to co przygasa w ich środku. Wiara przenosi góry. Ja w nich wierzę zawsze na 100%. Przez wiele lat byłam trenerką sama dla siebie, wiem jak ciężko bywa czasem z realizacją tego co jest zaplanowane. Jednak to co pali się tam w środku - energia, entuzjazm, poczucie dobrze spełnionego obowiązku i satysfakcja że mogę i dam radę, pcha do przodu i nie pozwala przestać. 

Motywów do działania zazwyczaj nam nie brakuje. Gorzej dzieje się z podjęciem działania lub wytrwaniu w nim. Jest tyle samo powodów, żeby czegoś nie zrobić, co powodów aby to jednak wykonać. Skup się na tym co Cię buduje, inspiruje, dodaje kopa i działaj zgodnie z tym co Ci w duszy gra. Pamiętaj, że tak na prawdę to czego się podejmujesz ma dawać Tobie największą satysfakcję. To ma być Twoje WOW, Twoje CHCĘ! Wtedy jesteś nie do zatrzymania . 



piątek, 21 grudnia 2018

Pomysły na prezenty, nie tylko te gwiazdkowe :)


Pomysł na prezent 🎁🎅🎄
❤️trening personalny
❤️treningi kickboxingu
❤️masaż
❤️medytacja

❤️detoks
❤️plan diety i treningu



Jeśli jeszcze nie masz podarunku dla swoich najbliższych, skorzystaj z oferty G-COMBAT.PL👍 
Podaruj zdrowie, moc, energię, chillout i dużo radości 😁
Szczegóły i cała oferta na stronie 

Granda na pięści. Mój drugi raz z boksem :)

Relacja z turnieju organizowanego przez Legia Fight Club "Granda na pięści - Mikołajkowy łomot". Kolejny z moich spontan pomysłów zrealizowany 😊👍Moja druga walka w boksie podczas Warszawskiej Grandy na Pięści. 

W mojej kategorii nie było zgłoszeń dlatego walka w kat. 70 kg z dużo młodszą zawodniczką. Sama walka na luzie bez bicia bomb. Byłam przekonana, że prowadzę. Sędzia tam mówił, że trzymam ale chyba to nie ja🤨. Trzyma ten co dostaje, więc skoro ja uderzam to po co mi było kleić akcje?🤨 

Nie mniej jednak, wynik po stronie przeciwniczki. Sami oceńcie pojedynek bo ja nie widzę tej przewagi. 

Wielkie dzięki dla trenera Norbert Noras Dąbrowski 😊👍 Mieliśmy króciutkie konsultacje bo dopiero zaczynam bawić się w boks 🥊😊 Komunikacja na dobrej fali także Trenerze jeszcze coś pobijemy 🥊😊👊👍 

Ekipa #NorasTeam i G-Combat: Treningi dla kobiet - Warszawa ❤️❤️❤️ takiego dopingu to ja nigdzie nie miałam 😍😍😍 Dziękuję Wam bardzo bardzo bardzo 💓. Jak jest taka ściana #ziomeczków za plecami to nie ma zmęczenia i prąd idzie nie wiadomo skąd 😊👍 Karolina Młynik, Paulina Ugboaja i Adrian Korzeniowski czego nie wymyślę, od zawsze jesteście ze mną !!! 😘❤️😘❤️😘 

Chyba nie wiedziałam co mówię, że już nie będę walczyć 😂😂😂 Może wtedy nie wiedziałam, że to będzie takie bicie 😂 Doprowadzę nogę do normalnego stanu i wjeżdżam dalej w ten balet😊 Po prostu lubię się bić i na pewno swojej siły już tak nie będę ograniczać 🤨💪 

Bardzo Wam dziękuję za obecność na sali Justyna Mróz, Natalia Em , Mała Mi, Przemek Krause, Wiktoria Regucka, Marta Zima wiadomości i dobre słowa. Nie spodziewałam się takiej ilości pozytywnej mocy przy tej akcji 😄 💪 #mikołajkowyłomot #grandanapięści


Pierwsza walka bokserska w meczu Polska-Kanada

Przeżyłam moją pierwszą walkę w boksie podczas meczu Polska - Kanada. Przegrałam na punkty z Martine Vallières-Bisson w jej 100 pojedynku 👊👍

Jestem mega zadowolona bo o walce dowiedziałam się 3 dni wcześniej. Przeciwniczka od razu z wysokiej półki. Bardzo dziękuję za ten pojedynek i szacun za te szybkie ręce 👊😉💪 
Dziękuję całej ekipie (która też została wkręcona w dwie walki Karolina Młynik i Przemek Krause) Adam Brzozowicz, Katarzyna Strankowska, Natalia Em i Ania z Adamem najlepsi kibice ever 💓💓💓 

Game plan od Norbert Noras Dąbrowski idealny!!! Dzięki 👍💓 Trochę zabrakło doświadczenia wiadomo😁 i lewej nogi (jeszcze nie kręci jak by mogła 😂) Cieszę się mega!!! Chyba pierwszy raz z przegranej walki jest tyle radochy 😉 😂😀👊

niedziela, 18 marca 2018

Jak zrobić szpagat? Prosta metoda!

To metoda, która pozwala nauczyć się szpagatu poprzecznego "przy okazji" robienia innych zajęć.

Jeśli przez jakiś czas kopanie nie jest moją priorytetową czynnością, mój szpagat także mi "ucieka", wtedy korzystam własnie z tej metody.

Jak zrobić szpagat? 


Jeśli posiedzicie w tej pozycji i odczucie bólu w nogach zniknie, możecie poszerzyć rozkrok i jeszcze bardziej zrotować biodra w przód. Tym sposobem możemy "dojechać" do pełnego szpagatu. 

jak zrobić szpagat? skuteczna i prosta metoda dla leniwych, szpagat dla opornych, szpagat dla leniwych


Wystarczy pamiętać aby regularnie siadać w tej pozycji a #AgresywnyProgres będzie widoczny!

Zaglądajcie na mojego prywatnego fejsa: Monika Turemka

czwartek, 28 grudnia 2017

Morsowanie...

Kolejny wpis o morsowaniu. Kto rozmawiał ze mną chociaż kilka minut, na pewno pamięta, że namawiałam go do morsowania. Zaczęłam morsować bo nie lubiłam zimna. Pisałam o tym TUTAJ.
Nic się nie zmieniło i nadal morsuję regularnie :)

To kilka fotek z ostatniego "morsowania" bo niestety było +8 stopni Celsjusza. 

Rozgrzewki z Barusiem :)

Spokojna woda :)

Moce naładowane od nowa

Nogi opalone - zupełnie jak latem
I luzy na plaży

Jeśli chcecie spróbować morsowania w Warszawie lub okolicy - dawjcie znaki, piszcie do mnie na fb. Staram się wchodzić regularnie - a w ekipie zawsze jest weselej. Niech moc będzie z Wami! (y) 

wtorek, 20 czerwca 2017

Baba w lesie... grill bez grilla. hamakowanie, krzesiwo, piła i pies.

Krótki wpis i video z wypadu niedaleko mojego domu. Gdy pogoda nie straszy burzą, zabieram psa i "idę w las". 

Outdoorowanie - bo tak najtrafniej chyba określić tą aktywność, po prostu bardzo mnie jara :)

Przebywanie na łonie natury harmonizuje naszą energię, uspokaja, dotlenia organizm no i uszczęśliwia psa <3 :D


Przy kolejnej wizycie w tym miejscu zabrałam statyw i rozpalanie ognia krzesiwem zostało nagrane :)



Częstujcie się informacjami i zachęcam do dyskusji w komentarzach.

Linki:

Facebookowa grupa Tydzień Patrzenia w Słońce: 

Produkty Aloesowe i zestaw Clean9: 

Moja strona: http://g-combat.pl




Kontakt prywatny / dodaj do znajomych / obserwuj

E-mail: monika.turemka@wp.pl