środa, 3 lipca 2019

11 powodów, dla których warto jeść goździki


Zacznij jeść 2 goździki dziennie i zobacz co się stanie?

Podobny obraz


Goździki poza słodkim smakiem, jaki nadają potrawom, posiadają cenne właściwości prozdrowotne. A to dlatego, że są bogate w wiele witamin, minerałów i przeciwutleniaczy.



Oto niektóre z korzyści prozdrowotnych, które przynosi jedzenie 2 goździków dziennie:



1) WZMACNIAJĄ UKŁAD ODPORNOŚCIOWY

Poprzez zwiększenie ilości białych krwinek stymulują układ odpornościowy. Zawierają w swoim składzie witaminę C.



2) POMAGAJĄ W ŁAGODZENIU DOLEGLIWOŚCI TRAWIENNYCH

Mogą być używane jako lek na problemy żołądkowe, ponieważ zwiększają wydzielanie enzymów trawiennych. Badanie przeprowadzone na Wydziale Farmakologii Szkoły Medycznej Uniwersytetu w Lagos wykazało, że wyciąg z goździków pomógł w leczeniu wrzodów żołądka i nawet miał podobne efekty działania do niektórych leków na wrzody.

Goździki zmniejszają ilość gazów i łagodzą mdłości. Są bogate w błonnik, co wspomaga zdrowie i sprawność układu pokarmowego i pomaga zapobiegać zaparciom.



3) MOGĄ ŁAGODZIĆ BÓL ZĘBÓW

Mają właściwości przeciwbólowe. Możesz przykładać goździka na bolący Cię ząb lub ubytek, żeby pozbyć się bólu zanim pójdziesz do do dentysty.



4)WSPOMAGAJĄ ZDROWIE WĄTROBY

Wątroba oczyszcza nasz organizm z toksyn i metabolizuje leki. Na Wydziale Nauk o Żywności i Odżywianiu w Kairze wykazało, że eugenol zawarty w oleju z goździków, wspomaga funkcje wątroby.



5) POMAGAJĄ ZMNIEJSZYĆ BÓL I STAN ZAPALNY

To samo badanie z Kairu wykazało, że eugenol daje goździkom przeciwbólowe i przeciwzapalne właściwości. Można je stosować na ból głowy. Zmieszaj sproszkowane goździki z solą kamienną i dosyp do mleka aby uwolnić się od bólu głowy.

Można je spożywać albo stosować miejscowo (sproszkowane goździki połącz z olejem kokosowym i wmasuj w obolałe miejsca).
6) WZMACNIAJĄ KOŚCI I STAWY

Goździki zawierają takie elementy jak flawonoidy, mangan czy eugenol. Biorą udział w procesie ich budowy dostarczając niezbędnych minerałów. Substancje zawarte w goździkach poprawiają gęstość kości. Mangan ma świetny wpływ na mózg.

Podobny obraz

7) ZWALCZAJĄ BAKTERIE

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Buenos Aires przetestowało goździki w starciu z bakteriami e.coli czy gronkowca. Analiza wykazała, że olejek goździkowy skutecznie je zwalczał.

Istnieje ziołowy płyn do płukania ust, który niszczy bakterie, wzmacnia dziąsła i usuwa kamień nazębny. Niesamowite efekty widoczne już po 21 dniach używania. Olejek herbaciany + goździki + bazylia.



8) POMAGAJĄ ZAPOBIEGAĆ NOWOTWOROM

Naukowcy ze Stołecznego Uniwersytetu w Pekinie, Uniwersytetu w Pittzburghu, Uniwersytetu Minesoty, wspólnie odkryli, że wyciąg z goździków zapobiegł rozrostowi guzów a nawet wywołał apoptoze ( naturalny proces zaprogramowanej śmierci komórki w organizmie wielokomórkowym. Dzięki temu mechanizmowi z organizmu usuwane są zużyte lub uszkodzone komórki.)w wielu ludzkich komórkach nowotworowych. Obejmowało to raka płuc, piersi i jajników, jak również innych nowotworów we wczesnych stadiach rozwoju. Ten niesamowity eugenol z goździków posiada również właściwości przeciwnowotworowe. UWAGA! Eugenol w dużych ilościach może być trujący.

9) ZAWIERAJĄ MNÓSTWO PRZECIWUTLENIACZY

Są najlepszym i najbogatszym źródłem polifenoli. Polifenole to związki chemiczne, które wchłaniamy podczas jedzenia warzyw a które mogą zdziałać cuda w naszych organizmach. np. obniżają poziom cholesterolu i ciśnienia krwi, poprawiają funkcje i elastyczność tętnic, wydłużają życie. Przeciwutleniacze są bardzo ważne dla organizmu. Zapewniają swoistą stabilność i poziom ochrony przed wolnymi rodnikami, które mogą powodować przewlekłe choroby i stany zapalne m.in. raka, choroby serca, artretyzm. Jednym z zadań przeciwutleniaczy jest neutralizacja wolnych rodników, żeby nie mogły wyrządzić szkód w organizmie.


10) POMAGAJĄ REGULOWAĆ POZIOM CUKRU WE KRWI

Działają ja insulina. Są bardzo korzystne dla osób cierpiących na cukrzycę. Pomagają pozbyć się cukru z krwi do komórek organizmu, wyrównując poziom cukru. W badaniu z 2006 r. pacjenci chorzy na cukrzycę przyjmowali goździki przez 30 dni, naukowcy odkryli, że mała dawka goździków zmniejsza czynniki ryzyka cukrzycy. W innym badaniu przeprowadzonym przez Międzynarodowe Centrum Nauk Chemicznych i Biologicznych Uniwersytetu Karaczi w Pakistanie, naukowcy odkryli, że goździki nie tylko zwiększają produkcję insuliny ale także poprawiają funkcje komórek, które są za to odpowiedzialne.



11) WSPOMAGAJĄ KRZEPLIWOŚĆ KRWI

Zawierają witaminę K, która wspomaga właściwą krzepliwość krwi. Jest to szczególnie potrzebne osobom, które mają problem z krwawieniem z powodu niedoboru tej witaminy.

piątek, 8 lutego 2019

#AgresywnyProgres dzięki podcastom

Od jakiegoś czasu nagrywam podcasty, do odsłuchania których serdecznie Was zapraszam. 

Jak osiągnąć #AgresywnyProgres w tym co chcesz? 
Jak działa nasz umysł? 
Jak nakręcić motywację na wyżyny aby nic i nikt jej nie zatrzymał? 
Jak ściągnąć ciężar z głowy, który często nas blokuje? 
Jak programować swoją rzeczywistość? 

Takie tematy poruszam. Poparte historiami moich podopiecznych i moimi. Fascynacja działaniem umysłu, przekraczanie swoich barier to to co równie mocno mnie jara jak wysiłek fizyczny. Także bawcie się dobrze, częstujcie i piszcie jeśli mogę nagrać coś w temacie, który Was interesuje najbardziej :) 

Poniżej cała playlista:



czwartek, 31 stycznia 2019

Trening barków inspirowany treningami Dany Linn Bailey.

Był "trening życia" 😂 Barki inspirowane treningami Dany Linn Bailey 💪 + bokserskie wariacje i pompki. Nie robiłam takiego treningu z półtora roku a samych barów od listopada. To moja ulubiona partia do ćwiczeń, dlatego tak się jaram 😂 Jakby mi ktoś dał nową zabawkę 😂

 Był taki trening 2w1:

- wznosy hantli bokiem 4x8-12 (8kg)
- wyciskanie sztangi na barki z przodu 4x12 (30kg) + wznosy talerza 20 kg w serii łączonej 4x10,
- wiosłowanie sztanga (25kg) w opadzie do klatki (na tył barków) 4x15 + ściąganie gumy jednorącz 4x12 w serii łączonej,
- podnoszenie hantli jednorącz z podłogi i wyciśnięcie na bark 4x20 (15kg),
- ciosy proste z hantlem 4x10 (8kg),
- ciosy proste, ciosy w górę z hantlem 4x30 (2kg)
- ciosy proste z gumą 6x20 sekund
- ciosy sierpowe, haki z gumą 6x20 sekund
- bicepsy na bramie 4x10
- 130 wąskich pompek
Trening barków, siłownia, trenerka dla kobiet Warszawa, kickboxing dla kobiet, siłownia dla kobiety, treningi personalne dla kobiet


Dziś czuję mocno ten dojazd 💪😁 Po treningu nogi mi się plątały, gdy szłam do recepcji 😂😂😂
Radocha jest maksymalna z takiego wysiłku. Raz na jakiś czas "trening życia" musi wjechać 👌😁

W tym roku minie 20 lat odkąd pierwszy raz poszłam na siłownię. W tamtym czasie niekoniecznie wiedziałam jak sensownie zbudować plan treningu. Po prostu samo rzucanie żelazem było dla mnie wow 😊 Niekoniecznie miało to dobry wpływ na moje przygotowania do walk w kick boxingu. W jednym sezonie, nie zdając sobie sprawy, że "od siłki rosną mięśnie" przekroczyłam swój limit wagi o 3 kg. Musiałam wystartować w wyższej kategorii. W tamtym czasie zupełnie nie miałam pojęcia o fizjologii i tym jak trenować. Jak to dograć do sztuk walki.

Nie mniej jednak fun z treningów był cały czas. Co do barków - to chyba dar w pakiecie przy urodzeniu 😉 Mogę je dojeżdżać, szybko reagują na trening i ich wygląd zmienia się dość szybko.

Jeśli masz słaby dół (brzuch, szeroka talia, nogi), zbuduj solidne barki. To one wizualnie budują naszą sylwetkę i tworzą jej proporcje.

Poniżej filmiki z treningu Dany, którymi się inspirowałam.


I drugi




poniedziałek, 14 stycznia 2019

Motywacja do ćwiczeń, do zmiany życia. Jak znaleźć motywację?

Motywacja czym jest i dlaczego bez niej nawet najmniejsza aktywność nie istnieje?


Motyw.
To podstawowa część całej sprawy. Czyli po co mi to? Co mi to da? Czy rzeczywiście ja tego chcę? Czy to czego chcę jest naprawdę moje? Czy chcę tego bo inni tego chcą? Czy chcę tego bo czuję presję z zewnątrz (otoczenie, znajomi, nieznajomi)? Gdy na te pytania uzyskasz odpowiedź i staniesz w obliczu prawdy - swojej prawdy - będziesz w stanie podjąć akcję. Wyobrażenie, jakbyś już to osiągnął, wprowadza nasz umysł w stan zwycięstwa. Bo wszystko co jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, jesteśmy w stanie stworzyć. W najmłodszych latach dzieciństwa to ciekawość jest motywem aby podnieść tyłek i sprawdzić co bulgocze w garnku, co świeci się za drzwiami?  Motyw to Twój cel, coś co chcesz osiągnąć. Coś co sprawi, że będziesz czuć się lepiej, gdy osiągniesz to co zamierzasz. Z doświadczenia wiem, że już podjęcie działania, czyli sama droga do celu bywa celem. Jednak wiemy to zazwyczaj po jej przebyciu.
Także czas na pierwszy krok.

Akcja.
Podjęcie działania. Z tym bywa najciężej. Znasz na pewno stwierdzenie : "zacznę od jutra" i to jutro nie nadchodzi nigdy. Wszystko co odciąga Cię od podjęcia działania to Twoja głowa. Wymówki aby nic nie zmieniać. Ma to swoje uzasadnienie w naszej "dzikiej naturze". Już wyjaśniam o co chodzi. Pierwotnie człowiek musiał zadbać o swoje życie, zdobyć pożywienie, schronienie i już. Skoro żył to nie marnował energii na to co zbędne. Była mu potrzebna do zdobycia kolejnej porcji pożywienia, czy zabicia wrogiej jednostki. W naszych głowach również działa ten system. Skoro żyję, mam co jeść, nie jest mi zimno itd. to... jest dobrze, nic więcej nie muszę. Po co mam tracić energię. 

Otoczenie się zmieniło i już nie musimy biegać za bizonem, lodówka jest pełna i na głowę nic nam nie leci. Stąd o podjęcie działania jest już dużo trudniej. Wtedy własnie przywołaj w głowie odpowiedź na pytanie po co to chcesz zrobić oraz wyobrażenie jak się czujesz gdy już to masz. Wykonaj pierwszy krok, po prostu. Gdy chodziłam biegać o 5.30 nie raz, nie chciało mi się wstawać tak wcześnie. Gdy tylko pomyślałam jaka faza czeka mnie po wszystkim , śmigałam półśpiąca do lasu :D Dodam, że bieganie nie było moją ulubioną aktywnością.


Schematyczność. Utrzymanie motywacji.
Jesteśmy tak skonstruowani, że działamy schematycznie. Przyzwyczajamy się do pewnych zachowań, stanów i z występowania wielu nie zdajemy sobie sprawy. Otóż gdy jakąś czynność powielamy z pewną częstotliwością staje się to u nas nawykowe. Dla naszego umysłu to znak aby zepchnąć takie działanie do podświadomości i działać na autopilocie. Znasz to: wstajesz rano, zakładasz kapcie, myjesz zęby i cały rytuał jest dla Ciebie praktycznie nie zauważalny w swoich szczegółach. Robisz to codziennie każdego dnia i mózg "nie każe" Ci wszystkiego dokładnie ogarniać - po prostu dzieje się. Jeśli zauważysz w swoim życiu schematyczne zachowania, które niekoniecznie działają dla Ciebie na plus np. zjadasz obiad i nawykowo kładziesz się przed monitorem. A gdybyś zjadł i w ogóle go nie włączał? Zmiana. Jeden raz, drugi, trzeci, dziesiąty zachowasz się inaczej niż zwykle, głowa się obudzi. Podeśle Ci pomysł, ej wcześniej było dobrze, czemu się nie kładziesz. Nasza pierwotna natura da o sobie znać. Tę funkcję możemy świetnie wykorzystać do zaprogramowania się na nowo. Do wgrania w siebie nowego schematu. Musisz być świadomy, tego co robisz i przywoływać w głowie wyobrażenie o osiągniętym już celu. Doświadcz tego jak się czujesz i ruszaj dalej. 



Moi podopieczni mają mnie podczas treningów jako motywatora. Sami nie założyliby tyle ciężaru (ok bezpieczeństwo ale i wysiłek), nie zrobiliby tyle powtórzeń itd. Jesteśmy w kontakcie, gdy marudzą, nie chce im się itd. uruchamiam tyle ile mam sił, żeby ruszyć to co przygasa w ich środku. Wiara przenosi góry. Ja w nich wierzę zawsze na 100%. Przez wiele lat byłam trenerką sama dla siebie, wiem jak ciężko bywa czasem z realizacją tego co jest zaplanowane. Jednak to co pali się tam w środku - energia, entuzjazm, poczucie dobrze spełnionego obowiązku i satysfakcja że mogę i dam radę, pcha do przodu i nie pozwala przestać. 

Motywów do działania zazwyczaj nam nie brakuje. Gorzej dzieje się z podjęciem działania lub wytrwaniu w nim. Jest tyle samo powodów, żeby czegoś nie zrobić, co powodów aby to jednak wykonać. Skup się na tym co Cię buduje, inspiruje, dodaje kopa i działaj zgodnie z tym co Ci w duszy gra. Pamiętaj, że tak na prawdę to czego się podejmujesz ma dawać Tobie największą satysfakcję. To ma być Twoje WOW, Twoje CHCĘ! Wtedy jesteś nie do zatrzymania . 



piątek, 21 grudnia 2018

Pomysły na prezenty, nie tylko te gwiazdkowe :)


Pomysł na prezent 🎁🎅🎄
❤️trening personalny
❤️treningi kickboxingu
❤️masaż
❤️medytacja

❤️detoks
❤️plan diety i treningu



Jeśli jeszcze nie masz podarunku dla swoich najbliższych, skorzystaj z oferty G-COMBAT.PL👍 
Podaruj zdrowie, moc, energię, chillout i dużo radości 😁
Szczegóły i cała oferta na stronie 

Granda na pięści. Mój drugi raz z boksem :)

Relacja z turnieju organizowanego przez Legia Fight Club "Granda na pięści - Mikołajkowy łomot". Kolejny z moich spontan pomysłów zrealizowany 😊👍Moja druga walka w boksie podczas Warszawskiej Grandy na Pięści. 

W mojej kategorii nie było zgłoszeń dlatego walka w kat. 70 kg z dużo młodszą zawodniczką. Sama walka na luzie bez bicia bomb. Byłam przekonana, że prowadzę. Sędzia tam mówił, że trzymam ale chyba to nie ja🤨. Trzyma ten co dostaje, więc skoro ja uderzam to po co mi było kleić akcje?🤨 

Nie mniej jednak, wynik po stronie przeciwniczki. Sami oceńcie pojedynek bo ja nie widzę tej przewagi. 

Wielkie dzięki dla trenera Norbert Noras Dąbrowski 😊👍 Mieliśmy króciutkie konsultacje bo dopiero zaczynam bawić się w boks 🥊😊 Komunikacja na dobrej fali także Trenerze jeszcze coś pobijemy 🥊😊👊👍 

Ekipa #NorasTeam i G-Combat: Treningi dla kobiet - Warszawa ❤️❤️❤️ takiego dopingu to ja nigdzie nie miałam 😍😍😍 Dziękuję Wam bardzo bardzo bardzo 💓. Jak jest taka ściana #ziomeczków za plecami to nie ma zmęczenia i prąd idzie nie wiadomo skąd 😊👍 Karolina Młynik, Paulina Ugboaja i Adrian Korzeniowski czego nie wymyślę, od zawsze jesteście ze mną !!! 😘❤️😘❤️😘 

Chyba nie wiedziałam co mówię, że już nie będę walczyć 😂😂😂 Może wtedy nie wiedziałam, że to będzie takie bicie 😂 Doprowadzę nogę do normalnego stanu i wjeżdżam dalej w ten balet😊 Po prostu lubię się bić i na pewno swojej siły już tak nie będę ograniczać 🤨💪 

Bardzo Wam dziękuję za obecność na sali Justyna Mróz, Natalia Em , Mała Mi, Przemek Krause, Wiktoria Regucka, Marta Zima wiadomości i dobre słowa. Nie spodziewałam się takiej ilości pozytywnej mocy przy tej akcji 😄 💪 #mikołajkowyłomot #grandanapięści


Pierwsza walka bokserska w meczu Polska-Kanada

Przeżyłam moją pierwszą walkę w boksie podczas meczu Polska - Kanada. Przegrałam na punkty z Martine Vallières-Bisson w jej 100 pojedynku 👊👍

Jestem mega zadowolona bo o walce dowiedziałam się 3 dni wcześniej. Przeciwniczka od razu z wysokiej półki. Bardzo dziękuję za ten pojedynek i szacun za te szybkie ręce 👊😉💪 
Dziękuję całej ekipie (która też została wkręcona w dwie walki Karolina Młynik i Przemek Krause) Adam Brzozowicz, Katarzyna Strankowska, Natalia Em i Ania z Adamem najlepsi kibice ever 💓💓💓 

Game plan od Norbert Noras Dąbrowski idealny!!! Dzięki 👍💓 Trochę zabrakło doświadczenia wiadomo😁 i lewej nogi (jeszcze nie kręci jak by mogła 😂) Cieszę się mega!!! Chyba pierwszy raz z przegranej walki jest tyle radochy 😉 😂😀👊