poniedziałek, 16 czerwca 2014

12 rundowy.... bieg :)

Dawno nic nie pisałam, ale już wracam do regularnych publikacji. Przez ten czas zebrałam sporo ciekawych materiałów, które z pewnością przydadzą się aktywnym osobom. 

Aha! Co do noworocznego postanowienia: mój cel został już osiągnięty, czyli moja koronna kategoria wagowa -60 kg. Obecnie jestem w trakcie redukcji. Gdy ją zakończę, pochwalę się metamorfoza w formie fotek :) . A jak Twoje postanowienie noworoczne?


Dzisiaj przedstawiam mój ulubiony sposób biegania, który doskonale kształtuje wytrzymałość do walki w kick-boxingu. Jest to rodzaj biegu interwałowego, podzielony na 12 rund po 2 lub 3 minuty każda (dystans zawodowego, mistrzowskiego pojedynku w boksie czy kick-boxingu).

Jedna runda wygląda następująco (przykład dla 2 minutowej rundy):

  • 1 minuta biegu w średnio szybkim tempie około 60% maksymalnego tempa,
  • początek 2 minuty przyspieszamy do około 75% maksymalnego tempa biegu,
  • ostatnie 30 sekund 2 minuty przyspieszamy do około 85% maksymalnego tempa biegu,
  • ostatnie 10 sekund 2 minuty sprint na 100% maksymalnego tempa biegu.

Przerwa pomiędzy rundami trwa 1 minutę w tym czasie wykonujemy trucht lub szybki marsz.
Całość powtarzamy 12 razy.

Przed biegiem pamiętamy o rozgrzewce, a po biegu o rozciąganiu! Miłego pojedynku Mistrzu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz. Tu liczy się Twoje zdanie.